Foutmelding

  • Notice: Trying to access array offset on value of type null in taxonomy_menu_trails_init() (regel 102 van /home/home2/s/scooterweb/public_html/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.module).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor in require_once() (regel 3190 van /home/home2/s/scooterweb/public_html/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor in require_once() (regel 127 van /home/home2/s/scooterweb/public_html/sites/all/modules/ctools/ctools.module).
  • Deprecated function: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in drupal_get_feeds() (regel 394 van /home/home2/s/scooterweb/public_html/includes/common.inc).

ANWB: Helmplicht snorfietsers, slecht plan

Nieuws
Datum: 
22 jan 2014 - 15:00

De ANWB is er tegen om nieuwe verkeersregels alleen in Amsterdam in te voeren. In de hoofdstad gaan stemmen op om snorfietsers te verplichten een helm te laten dragen. Tegelijkertijd moeten de snorfietsers de rijbaan op. De ANWB noemt dit een ’slecht plan’. In Amsterdam zijn problemen met grote drukte op de fietspaden. Snorfietsers worden daarvan als de oorzaak gezien.

De bond is fel tegen de invoering van  de helmplicht en het verplaatsen naar de snorfietser naar de rijbaanSnorfietsers op de rijbaan 25 per uur laten rijden is vragen om problemen met de verkeersveiligheid, is niet logisch en wekt irritatie op bij andere weggebruikers, zoals automobilistenOok vindt de ANWB het onjuist om verkeersregels in te voeren die maar in één stad gelden.

De ANWB meent dat oplossing gezocht moet worden in de aanpassing van de infrastructuur.  In de hoofdstad – maar ook in andere steden – wordt zeer veel gefietst en die fietsers hebben niet genoeg ruimte.  Dat zijn oplossingen die pas op de lange termijn effect hebben. Op de korte termijn biedt volgens de ANWB handhaving van de verkeersregels in Amsterdam het meeste soelaas.

Gedacht kan worden een nieuwe inrichting van de ruimte in de binnenstad, die de fietsers de plaats geeft die ze verdienen.  Dat moet  ook soelaas bieden  voor berijders van de populaire bakfietsen, racefietsers en elektrische fietsen. Een mogelijkheid is het invoeren van zogenoemde fietsstraten. Dit zijn straten, waar ook auto’s mogen rijden, maar waar fietsers de oudste rechten hebben